تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

استفاده ۹۸ درصدی دانش‌آموزان خراسان رضوی از ماسک| پیک هفتم کرونا بازگشایی مدارس را تهدید نمی‌کند

  • کد خبر: ۱۰۴۲۹۶
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
استفاده ۹۸ درصدی دانش‌آموزان خراسان رضوی از ماسک| پیک هفتم کرونا بازگشایی مدارس را تهدید نمی‌کند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به نظر می‌رسد با مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا در خصوص الزام به آموزش حضوری، پیک هفتم کرونا آموزش حضوری را خیلی تهدید نخواهد کرد.

گروه جامعه| شهرآرانیوز؛ صفدر سلطانی در گفتگو شهرآرانیوز با در خصوص وضعیت واکسیناسیون معلمان خراسان رضوی اظهار کرد: ۹۴ درصد فرهنگیان دوز اول، ۹۰ درصد دوز دوم و ۴۳ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند. دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال که شامل مقطع متوسطه اول و دوم می‌شوند، ۹۸ درصد دوز اول و ۸۵ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند. دانش‌آموزان ۵ تا ۱۱ سال که فرایند واکسیناسیون آنان اخیرا آغاز شده نیز حدود ۲۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از زمان آغاز بازگشایی مدارس تصریح کرد: بر اساس شاخصه‌های وزارت بهداشتی نمره قبولی رعایت پروتکل‌ها ۸۵ است. مدارس خراسان رضوی فقط در آیتم تهویه در فصل زمستان نمره ۷۵ را دریافت کرده بودند. پس از بازگشایی مدارس، آیتم فاصله‌گذاری اجتماعی دیگر رعایت نمی‌شود، اما سایر شاخص‌ها در خراسان رضوی حتی در بخش تهویه که پیش از این نمره خوبی دریافت نکرده بود در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد دانش‌آموزان از ماسک استفاده می‌کنند. همچنین تهویه، بهداشت محیط و گندزدایی نیز با ۸۵ درصد رعایت می‌شود. وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان در دوره متوسطه از ۱۸۰ درصد عبور کرده و وضعیت خوبی دارد.

سلطانی در خصوص آغاز احتمالی پیک هفتم کرونا از انتهای فروردین ماه و احتمال تعطیلی مجدد مدارس گفت: آغاز پیک هفتم کرونا برگزاری کلاس‌های درس به صورت آموزش به مصوبات ستاد کرونا بستگی دارد. در مدارس به دنبال رعایت پروتکل‌ها هستیم تا دانش‌آموزان بیش از این آسیب نبینند تا در حوزه‌های آموزشی و تربیتی بتوانند از فرصت باقیمانده سال تحصیلی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون‌ها مطابق مصوبه ستاد کرونا قطعا به صورت حضوری برگزار خواهد شد، افزود: به نظر می‌رسد با مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا در خصوص الزام به آموزش حضوری، پیک هفتم کرونا آموزش حضوری را خیلی تهدید نخواهد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص وضعیت پروتکل‌های سرویس‌های مدارس عنوان کرد: سرویس مدارس پروتکل خاص خودش را دارد و از ۶۰ شرکتی که مجوز همکاری با آموزش‌وپرورش را داشته‌اند، ۲۰ شرکت همکاری می‌کنند. با توجه به اینکه با رعایت پروتکل‌ها تعداد نفرات استفاده از سرویس کم می‌شود و هزینه اولیا در یک دانش‌آموز افزایش می‌یابد، در مدت زمان باقیمانده مطالبه بالایی در سرویس‌های مدارس نبوده و به نظر می‌رسد اولیایی که توان جابجایی دانش‌آموزان خود را دارند، می‌خواهند در یک ماه باقیمانده جابجایی دانش‌آموز خود را شخصا بر عهده بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->